Jäsenyys

Vapaan Eurytmiataiteen yhdistys on yleishyödyllinen ja voittoa tavoittelematon. Yhdistyksen tarkoituksena on eurytmiakoulutuksen järjestäminen ja eurytmiataiteen edistäminen Suomessa. Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys muunmuassa: järjestää koulutusta, kursseja, näytöksiä, luentoja sekä tekee aloitteita harrastusmahdollisuuksien lisäämiseksi.

Yhdistys valitsee vuosittain vuosikokouksessaan hallituksen, joka vastaa koulun ylläpidosta. Hallitukseen 2022-2024 kuuluvat Jostein Aarbakke, Jonna Kankkonen, Jenna Kirmanen ja Janitta Koskinen.

Tule mukaan yhdistyksen toimintaan

Kaikki eurytmiataiteesta kiinnostuneet ovat tervetulleita yhdistyksen toimintaan ja mukana voi olla joko varsinaisena jäsenenä tai kannatusjäsenenä.

Liittymällä varsinaiseksi jäseneksi, olet aktiivisesti osa yhdistystä. Varsinaisena jäsenenä vaikutat yhdistyksen toiminnassa osallistumalla vuosikokouksiin ja antamalla äänesi päätöksiä tehtäessä. Varsinaisena jäsenenä saat yhdistyksen kursseista ja muusta vastaavasta toiminnasta tuntuvan jäsenalennuksen. Jäseneksi voidaan hyväksyä yksityinen henkilö, joka hyväksyy yhdistyksen tarkoituksen. Jäsenet hyväksyy hakemuksesta yhdistyksen hallitus. Jäsenmaksu kaudelle 2022-23 on 10 euroa.

Liittymällä kannatusjäseneksi tuet eurytmiataidetta ja eurytmiakoulutusta Suomessa. Kannatusjäsenenä saat yhdistyksen kursseista ja muusta vastaavasta toiminnasta tuntuvan jäsenalennuksen. Eurytmiataiteella on oma tärkeä paikkansa taiteiden, hyvinvoinnin ja kasvatustehtävän kentillä. Moni ihminen nauttii eurytmian moninaisista hyödyistä ja elämyksistä, joita sillä on tarjottavanaan. Erityisesti steinerkoulujen oppilaat saavat kokea tämän vaikutuksen. Toivomme, että tulevaisuudessa myös muut ihmiset vauvasta vaariin saisivat mahdollisuuksia tutustua eurytmiataiteeseen. Tämä on mahdollista vain uusien eurytmiataiteen opettajien kouluttamisella. Tukemalla eurytmiataiteen koulutusta tuet sitä, että steinerkouluissa on eurytmiaopetusta tulevaisuudessakin.  Kannatusjäsenmaksu kaudelle 2022-23 on 30 euroa yksityishenkilöille ja 50-300 euroa yrityksille ja yhteisöille.

Voit hakea Vapaan Eurytmiataiteen yhdistys ry:n varsinaiseksi tai kannatusjäseneksi täyttämällä alla olevan lomakkeen.

Muita tapoja tukea

• ostamalla liput oppilasnäytökseemme yrityksesi henkilöstölle

• tilaamalla eurytmiaesityksen yrityksesi henkilöstön virkistykseksi

• tilaamalla eurytmia-työpajan yrityksesi henkilöstölle, joka parantaa työyhteisön yhteisöllisyyttä

• jakamalla stipendejä ja apurahoja opiskelijoillemme

• lahjoittamalla eurytmiatarpeistoa kuten pukuja, huntuja, kuparisauvoja, kuulia jne.

• Jätä lahja testamentissa. Kuka tahansa voi jättää lahjan testamentissaan rahoittaakseen tulevaisuuttamme. Arvostamme kaiken suuruisia lahjoja ja käytämme ne viisaasti eurytmiataiteen hyväksi. Yhdistyksenä voimme ottaa vastaan testamentteja verovapaasti.

Suosittelemme, että lahjasi osoitetaan Vapaan Eurytmiataiteen yhdistys ry:lle, Y-tunnus 3277292-9.

Vapaan Eurytmiataiteen yhdistys ry
FI84 5780 3820 1896 77